Skicka in din enhet för reparation med post

posten logo postnord laga iphone dhl ups-logo schenker-logo fedex_logo

 Längst ner på sidan finns ett exempel på hur du kan packa din enhet.

Självklart går det även att skicka in enhet för alla er som inte har tid eller möjlighet att lämna in den personligen. Kunden ansvarar för att packa och skicka enheten till oss för reparation.

Välkommen att besöka Göteborgsbutiken eller så kan du först beställa online och skicka på reparation.

Alla iPhone telefoner åtgärdas och returneras samma dag som de anländer till oss (När vi har delar i lager). Är du osäker på om det är fel på varan? Har du problem med din enhet men du vet inte vad som orsakar felet. Välkommen att besöka Göteborg butik eller så kan du beställa felsökningstjänst online och skicka på reparation. Efter kontroll och felsökning vid behov återkommer vi med en beräknad reparationsoffert och tid. Vi debiterar en undersökningsavgift om varan skickas in till oss utan att det är fel på den eller om varan har någon annan skada.

1. Välj modell för din enhet från menyn. Välj sedan typ av skada nedan. “T.ex. skärmbyte iPhone 11 eller iPad Air glasbyte, …”
2. När du valt skada och lagt den i varukorgen väljer du “fortsätt till kassa” uppe till höger.
3. Vid kassan väljer du betalningsalternativ samt fyller i dina uppgifter, skicka order, slutför köpet.
4. I bekräftelsemailet finner du instruktioner för hur din enhet ska skickas in.
5. Vi reparerar din enhet och skickar tillbaka den med Postnord post inom 1-3 arbetsdagar.

Skicka alla paket som innehåller (Mobil, Tablet, Laptop, GPS, Watch … ) med ett spårningsnummer.

Skickar du telefonen så paketera den väl och skriv med:

  • Ordernummer (skickas till din e-post efter bekräftat köp)
  • Din adress
  • Namn
  • Telefonnummer / e-post
  • Grundlig beskrivning på vad som är fel

Inkludera inget extra, såsom kablar, sd-kort, … vi tar ej ansvar för eventuella tillbehör som lämnas / skickas in till oss tillsammans med din enhet (kartonger, hörlurar, laddare etc).

Snabbt och enkelt med Skicka Direkt online:

Klicka på denna länk och fyll i information som på bilden: https://portal.postnord.com/skickadirekt/m/

Det är mycket viktigt att skriva vår e-post “ [email protected] ” för avisering 

skickadirekt

Tänk på att paketera din telefon

Hur skulle du packa in din telefon?

Här följer ett exempel på hur du kan packa din iPhone / iPad.

1- Packa din telefon / iPad i bubbelplast / bubbelfolie.

lagaiphone-ipad-bild

2- Ta gärna ett lager extra med bubbelplast / bubbelfolie.

skicka-iphone-2

3- Lägg telefonen i ett vadderat kuvert.

skicka-iphone-3

4- Skicka telefonen med rekommenderad post till oss, så är den försäkrad under transporten.

skicka-iphone-4

laga iphone postnord

addr

DPD Företagspaket:
– Skickas till företag. DPD Företagspaket levereras till vår adress senast kl 16.00 dagen efter.
– OBS: Att det inte går att skicka DPD Företagspaket till privatpersoner och boxadresser.

posten logo Välkommen till Skicka Direkt, med PostNord paket!

Beställ och betala frakt direkt via datorn. Det är både enkelt och bekvämt. Du kan i lugn och ro skapa dina frakthandlingar hemma. Allt är klart och bara att lämna in när du kommer till postombudet. Dessutom betalar du oftast lite mindre när du beställer på posten.se. Klicka här

  • Du kan lätt spåra och följa ditt Rek här på posten.se. Klicka här
  • Du får ett inlämningsbevis
  • Posten tar ekonomiskt ansvar upp till 10 000 kr.
  • Mottagaren får identifiera sig vid leverans
  • Här hittar du information om var du kan lämna in och hämta paket i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Skriv in ett postnummer så får du fram vilket serviceställe som hanterar paket i det området. Skriv in gata och ort så får du fram serviceställen inom 20 km.
  • Hitta Serviceställe  Klicka här

 

dhl Skicka paket inom Sverige

Du kan enkelt spåra din försändelser här.

Skadad försändelse? Ansök här

I Sverige har DHL cirka 1 300 ombud, som kallas DHL Service Points. Du hittar dem över hela landet på platser som du besöker varje dag: affären runt hörnet, bensinstationen eller kiosken. På alla dessa Service Points kan du enkelt, snabbt och säkert skicka paket inom Sverige. Alla transporter är klimatsmarta. Det betyder att vi kompenserar för koldioxiden som släpps ut, så att effekten på miljön blir lika med noll.