Skicka in din enhet för reparation med post
Längst ner på sidan finns ett exempel på hur du kan packa din enhet.
Självklart går det även att skicka in enhet för alla er som inte har tid eller möjlighet att lämna in den personligen. Kunden ansvarar för att packa och skicka enheten till oss för reparation.
Alla iPhone telefoner åtgärdas och returneras samma dag som de anländer till oss (När vi har delar i lager). Är du osäker på om det är fel på varan? Börja med att kontakta LagaiPhone.se support. För att få snabb hjälp av LagaiPhone.se support, tänk på att ha produktens modellnummer och serienummer. Vi debiterar en undersökningsavgift om varan skickas in till oss utan att det är fel på den eller om varan har någon annan skada.
1. Välj modell på din enhet i fliken köp ovan. Välj sedan typ av skada nedan. “T.ex. skärmbyte iPhone 11 eller glasbyte iPad Air 5”
2. När du valt skada och lagt den i varukorgen väljer du “fortsätt till kassa” uppe till höger.
3. Vid kassan väljer du betalningsalternativ samt fyller i dina uppgifter, skicka order, slutför köpet.
4. I bekräftelsemailet finner du instruktioner för hur din enhet ska skickas in.
5. Vi reparerar din enhet och skickar tillbaka den med Postnord post inom 1-3 arbetsdagar.
Skicka alla paket som innehåller (Mobil, Tablet, Laptop, GPS, Watch … ) med ett spårningsnummer.
Skickar du telefonen så paketera den väl och skriv med:
- Ordernummer (skickas till din e-post efter bekräftat köp)
- Din adress
- Namn
- Telefonnummer
- Grundlig beskrivning på vad som är fel
Snabbt och enkelt med Skicka Direkt online:
Klicka på denna länk och fyll i information som på bilden: https://portal.postnord.com/skickadirekt/m/
Det är mycket viktigt att skriva vår e-post “ [email protected] ” för avisering
Tänk på att paketera din telefon
Hur skulle du packa in din telefon?
Här följer ett exempel på hur du kan packa din iPhone / iPad.
1- Packa din telefon / iPad i bubbelplast / bubbelfolie.
2- Ta gärna ett lager extra med bubbelplast / bubbelfolie.
3- Lägg telefonen i ett vadderat kuvert.
4- Skicka telefonen med rekommenderad post till oss, så är den försäkrad under transporten.
DPD Företagspaket:
– Skickas till företag. DPD Företagspaket levereras till vår adress senast kl 16.00 dagen efter.
– OBS: Att det inte går att skicka DPD Företagspaket till privatpersoner och boxadresser.
Välkommen till Skicka Direkt, med PostNord paket!
Beställ och betala frakt direkt via datorn. Det är både enkelt och bekvämt. Du kan i lugn och ro skapa dina frakthandlingar hemma. Allt är klart och bara att lämna in när du kommer till postombudet. Dessutom betalar du oftast lite mindre när du beställer på posten.se. Klicka här
- Du kan lätt spåra och följa ditt Rek här på posten.se. Klicka här
- Du får ett inlämningsbevis
- Posten tar ekonomiskt ansvar upp till 10 000 kr.
- Mottagaren får identifiera sig vid leverans
- Här hittar du information om var du kan lämna in och hämta paket i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Skriv in ett postnummer så får du fram vilket serviceställe som hanterar paket i det området. Skriv in gata och ort så får du fram serviceställen inom 20 km.
- Hitta Serviceställe Klicka här
Skicka paket inom Sverige
Du kan enkelt spåra din försändelser här.
Skadad försändelse? Ansök här
I Sverige har DHL cirka 1 300 ombud, som kallas DHL Service Points. Du hittar dem över hela landet på platser som du besöker varje dag: affären runt hörnet, bensinstationen eller kiosken. På alla dessa Service Points kan du enkelt, snabbt och säkert skicka paket inom Sverige. Alla transporter är klimatsmarta. Det betyder att vi kompenserar för koldioxiden som släpps ut, så att effekten på miljön blir lika med noll.