Vanliga frågor

Här finner du svaren på de vanligaste frågorna kring iPhone lagning och de lagningar vi utför.

Är du Apple auktoriserad?
JaPhone AB är inte Apple-Auktoriserad och vi är inte i någon form relaterad till Apple .Inc (©™)
Hur får jag min enhet lagad?
LagaiPhone.se erbjuder många sätt att få support och service för din enhet.  Välj det som passar bäst för dig. Våra serviceartiklar kan ge dig ett bättre svar på din fråga. Eller så kan vi hjälpa dig med att reparera trasiga skärmar, byta ut batterier och lösa andra problem.
Kan jag få en mobil-låneenhet?
När du lämnar för garanti du kan använda en låneenhet medan din enhet repareras, När du hämtar din mobil lämnar du tillbaka låneenheten till oss i samma skick som den hade när du lånade den.
Lämnar ni någon garanti på utfört arbete?
Ja!  Vi har 100 dagars garanti på utförd reparation.
Vart ska jag skicka min iPhone / Samsung / Sony / enhet?
Skicka till följande adress, märk paketet med returadress, Skicka alltid som rekommenderat brev.
JaPhone AB (LagaiPhone.se) Box 2156
403 13 Göteborg
Hur långt tid tar det innan min iPhone / iPad / iPod / Smartphone / Tablet / Surfplatta kommer tillbaka?
LagaiPhone.se levererar inom 1-3 vardagar* (på lagerförda produkter) i Sverige. Skickar du på en måndag så kommer vi att få och reparera din iPhone / iPad / Smartphone / etc på Tisdag och du har den åter på Onsdag.

* Fuktskadade enheter tar alltid minst en dag extra att behandla och dessutom kan en del mer avancerade fel ta någon dag extra att felsöka men 80% av alla iPhones skickas tillbaka samma dag.

Vad gör vi för att se till att din information är säker?
Vi har vidtagit rimliga fysiska och tekniska åtgärder för att skydda den information vi samlar in i samband med tjänsterna. Observera dock att trots att vi vidtar rimliga åtgärder för att skydda din information är ingen webbsida, internetöverföring, datorsystem eller trådlös anslutning helt säker.
Reparation av min enhet?
Du lägger en beställning på den tjänsten. Sen packar du enheten väl och skickar in den till oss som ’Rekommenderat’ så att enheten är försäkrad och spårbar.
Kan jag avbeställa mitt köp?
Ja, du kan alltid avbeställa din order eller returnera den inom 30 dagar enligt konsumentlagens bestämmelser.
Jag får en trasig produkt på returfrakt?
kontakta oss via info@lagaiphone.se och beskriver ditt ärende.
Mitt lösenord fungerar inte?
Om du inte får din kod att fungera och du har dubbelkollat att allt stämmer, både kod och att det är rätt produkt, som ligger i varukorgen så kontaktar du oss via info@lagaiphone.se och vi kollar vad som skett.
Kötid?
Det kan vara kötid på reparationer på mellan 1-3 timmar, de flesta enheterna är helt reparerade och klara inom 1 – 3 arbetstimmar. För att kontrollera nuvarande kötid kontakta oss. Du kan också komma överens om en specifik tidpunkt för upphämtning när du lämnar in. Övriga reparationer meddelas reparationstid vid inlämning.
Har jag beställt fel?
Om du har beställt fel produkt så returnerar du den till oss tillsammans med ditt ordernummer, vilken produkt det gäller och vilken du vill ha istället.
Står ni för frakten vid ångerköp?
Vid ångerköp står kunden för returfrakten.
Hur kommer jag åt min faktura?
Din faktura skickas till mailadressen som du angav i samband med beställningen. Har du inte mottagit fakturan inom 1-2 arbetsdagar efter att du mottagit din order ber vi dig kontakta Billmate på info@billmate.se
eller 040-30 35 00
Det går inte att beställa, hur går jag tillväga?
Kontakta oss på info@lagaiphone.se, eller kontaktformuläret så hjälper vi dig att göra en beställning.
Hur nyttjar jag min rabattkod?
Du kan klicka på ”rabattkod” i kassan i samband med utcheckningen och ange din rabattkod. Rabattkodens värde reduceras av beloppet och slutsumman uppdateras per automatik.
Ytterligare information?
Om du har några frågor kan du kontakta oss på:

JaPhone AB
Engelbrektsgatan 34B, 411 37 Göteborg
E-post: info@lagaiphone.se
Telefon: +46 (0)722 880 990

Jag har hört att man får välja olika mellan olika kvalitéer på skärmar (LCD och touch). Hur fungerar det?
Det stämmer för vanliga iPhone. Där erbjuder vi dig att välja mellan tre olika sorters skärmar:

– China LCD – Hela skärmen är tillverkad av icke-originaldelar, men ser ut och fungerar nästan precis som en original.

– Skärm med Original LCD – Bildskärmen (LCD:n) är helt original men plastramen runt om och glaset är ersättningsdelar.

– Apple Original, LCD har öppnats från en ny iPhone och 100% Original.

Här kan du läsa mer om skillnaderna: http://lagaiphone.se/icke-original/