LagaiPhone.se erbjuder många sätt att få support och service för din enhet. Välj det som passar bäst för dig. Våra serviceartiklar kan ge dig ett bättre svar på din fråga. Eller så kan vi hjälpa dig med att reparera trasiga skärmar, byta ut batterier och lösa andra problem.
När du lämnar för garanti kan du använda en låneenhet medan din enhet repareras, När du hämtar din mobil lämnar du tillbaka låneenheten till oss i samma skick som den hade när du lånade den.
Du är välkommen att besöka vär butik för ett kostnadsförslag. En certifierad en ingenjör kommer att undersöka din enhet och skicka en uppskattad arbetskostnad via mail. Kostnadsförslag kan användas i kontakt med ditt försäkringsbolag. Priset för denna tjänst är 199 kr.
Tänk på att ha ditt ordernummer och legitimation med dig vid uthämtning. Om du vill att någon annan ska hämta ut ditt ärende, måste vi i förväg veta vem som får lov att hämta ut ditt ärende.
Batteriet är en förbrukningsvara och förväntas bli sämre med tiden. Eventuellt kan denna försämring i batteritid upplevas som att batteriet är undermåligt trots att det inte är det utan uppträder enligt förväntan. Ett kemiskt åldrat batteri kan också orsaka oväntade avstängningar. Har du problem kopplade till ditt batteri är du välkommen till oss för ett batteribyte.
LagaiPhone.se levererar inom 1-3 vardagar* (på lagerförda produkter) i Sverige. Skickar du på en måndag så kommer vi att få och reparera din iPhone / iPad / Smartphone / etc på Tisdag och du har den åter på Onsdag.
* Fuktskadade enheter tar alltid minst en dag extra att behandla och dessutom kan en del mer avancerade fel ta någon dag extra att felsöka men 80% av alla iPhones skickas tillbaka samma dag.
Vi har vidtagit rimliga fysiska och tekniska åtgärder för att skydda den information vi samlar in i samband med tjänsterna. Observera dock att trots att vi vidtar rimliga åtgärder för att skydda din information är ingen webbsida, internetöverföring, datorsystem eller trådlös anslutning helt säker.
Du lägger en beställning på den tjänsten. Sen packar du enheten väl och skickar in den till oss som ‘Rekommenderat’ så att enheten är försäkrad och spårbar.
Om du inte får din kod att fungera och du har dubbelkollat att allt stämmer, både kod och att det är rätt produkt, som ligger i varukorgen så kontaktar du oss via info@lagaiphone.se och vi kollar vad som skett.
Det kan vara kötid på reparationer på mellan 1-3 timmar, de flesta enheterna är helt reparerade och klara inom 1 – 3 arbetstimmar. För att kontrollera nuvarande kötid kontakta oss. Du kan också komma överens om en specifik tidpunkt för upphämtning när du lämnar in. Övriga reparationer meddelas reparationstid vid inlämning.
Om du har beställt fel produkt så returnerar du den till oss tillsammans med ditt ordernummer, vilken produkt det gäller och vilken du vill ha istället.
Din faktura skickas till mailadressen som du angav i samband med beställningen. Har du inte mottagit fakturan inom 1-2 arbetsdagar efter att du mottagit din order ber vi dig kontakta Billmate på info@billmate.se
eller 040-30 35 00
Du kan klicka på “rabattkod” i kassan i samband med utcheckningen och ange din rabattkod. Rabattkodens värde reduceras av beloppet och slutsumman uppdateras per automatik.
Ni kan spåra er försändelse förutsatt att vi skickat din order och den är skickad med varubrev eller mypack. Vi rekommenderar er att ladda ner appen “Mina Paket” och ange din email/mobilnummer för att spåra din order. Mindre försändelser skickas som brev och kan dessvärre inte spåras, därmed kommer ordern att levereras direkt i er brevlåda.