LagaiPhone.se Allmänna Köpvillkor för Konsumenter (E-handel)

Dessa villkor (Köpvillkor) gäller för samtliga köpavtal som du som konsument sluter med JaPhone AB (LagaiPhone.se), organisationsnummer 556965‑6894, registreringsnummer för mervärdesskatt SE556965689401, telefonnummer 0722- 880 990, e-postadress [email protected], Södra vägen 65, 41254, Göteborg, Västra Götalands Län. när du handlar på JaPhone AB webbplats www.lagaiphone.se Bestämmelserna i ex. konsumentköplagen (1990:932), lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt personuppgiftslagen (1998:204) tillämpas på samtliga köp konsumenter gör via Webbplatsen.

  • Garantin gäller 100 dagar från det datum som står på fakturan.
  • Alla reservdelar och tillbehör från LagaiPhone.se har EU-standarder.
  • Garantin gäller inte om glaset går sönder igen.
  • Garantin gäller inte på krossad (skärm / glas).
  • Garantin gäller endast fel på hårdvaruprodukter köpt av oss.
  • Vid garantin service står kunden för returfrakten.
  • Vi ansvarar ej för kundens lagrade data.
  • OBS! Vid reparationer på vattentäta modeller kan vi ej lämna någon garanti att de är vattentäta efter reparationen.
  • Garantin gäller ej mjukvara.
  • Garantin gäller ej för skada som uppkommit på grund av felaktigt handhavande och / eller dålig skötsel av produkten.
  • Vid eventuellt misstänkt hårdvarufel på produkten, vänligen kontakta oss, innan Ni avser lämna in produkten.
  • Vid eventuellt misstänkt hårdvarufel på produkter, vilka har direktgaranti eller direktservice till slutanvändaren av tillverkaren, vänligen kontakta tillverkaren. Vi tar ej emot dessa produkter för service, utan administrativa kostnader.
  • Garanti gäller ej om kunden monterat in produkter, vilka skadat hårdvaruprodukterna sålda av oss.
  • Garanti av kompatibilitet gäller ej för produkter köpta av oss, som visar sig vara inkompatibla med produkter ej köpta av oss. som visar sig vara inkompatibla med produkter köpta av oss, för vilka vi ej testat kompatibiliteten med varandra.
  • Garanti för vattenskadad är bara 48 timmar.
  • Varan ska hämtas inom 30 dagar, efter 30 dagar behålls inget hos oss.
  • Felsökning är gratis för hårdvaruproblem . Men för mjukvaruproblem kommer vi att reparera den utan att kontakta kunden om kostnaden för reparation är under 800 kr.
  • Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-Secureteknik och krypteringen är 128 bitar (SSL certifikat) på payson.se hemsida.

Ingående av köpavtal:

  • Genom att slutföra beställningen accepterar du dessa Köpvillkor. Köpavtal är ingått då LagaiPhone.se har bekräftat din beställning genom att skicka dig en orderbekräftelse. Sådan bekräftelse görs via e-post till den adress du angett i samband med beställningen. Observera att du måste vara 18 år eller, om du inte har fyllt 18 år, ha fått målsmans godkännande för att ingå avtal med LagaiPhone.se. Du intygar genom att acceptera dessa Köpvillkor att du är över 18 eller har målsmans godkännande. Avtalet kan endast ingås på svenska.

Beställning

  • Vid beställning träffas avtal om köp när LagaiPhone.se bekräftat beställningen via mail. Orderbekräftelsen genereras automatiskt utan manuell översyn.
  • Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta kundservice.

Priser

  • I priserna ingår moms med 25 % (Inloggad som företag visas priserna exkl. moms)
  • I kundvagnen syns det totala priset för varorna inklusive moms, frakt samt eventuell faktureringsavgift.

Avbeställning

  • Som konsument har du avbeställningsskydd fram tills dess att det är uthämtat.
  • Avbeställningar kan göras efter utskick, tills dess att den är levererad eller på ombud.

  • Dock kan det tillkomma administrativa kostnader, från 150 kr.

Skrivfel

  • Vid eventuella skrivfel friskriver vi oss mot prisändringar, tryck och skrivfel samt slutfösäljning och förbehåller oss rätten att korrigera detta i efterhand.

Leverans

Leveranstid

  • Normal leveranstid på lagervaror är 1-3 arbetsdagar och aktuell utleveranstid framgår alltid i kassan före köp. Ordrar som inkommer måndag till fredag före kl 13:00 skickas samma dag. Beställningar som är mottagna på lördagar samt söndagar kommer att behandlas påföljande måndag.
  • Leverans kan endast ske till din bokföringsadress.
  • *Produkter / komponenter som finns i lager.

Fraktkostnad

  • Fraktkostnaden är 79 kr inkl. moms.
  • Frakt utanför Sverige 99 kr.
  •                                        

  • Beställningar som överstiger 300 kr erbjuder vi fri frakt på, till ombud och inom Sverige. Vi skickar paket med postnord.se (rekommenderad) och du hämtar ditt paket hos närmsta postnord ombud.

Leveranssätt

  • Mindre försändelser med ett värde under 300 kr inkl. moms kan skickas med leveranssätt Brev/skrymmande brev. Försändelser som skickas som brev är ej försäkrade mot förluster eller transportskador. Väljer du istället express (Postnord) eller DPD (företagspaket) är din försändelse försäkrad mot förlust samt skada.

Ej uthämtad försändelse

  • Ej uthämtad försändelse debiteras en avgift av från 150 kr inkl. moms för att täcka JaPhone AB (LagaiPhone.se) frakt- och administrationskostnader. Ny fraktkostnad tillkommer om försändelsen ska skickas på nytt.
  • Ej uthämtad försändelse utan spårningsnummer (Skrymmande brev) debiteras endast ny fraktkostnad.

Leveransförsening

  • Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post, om det är vi som är vållande till förseningen. Om en försening på kommer och som är utanför vår leverantörs kontroll så kan inte du som konsument kräva skadestånd, vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från gällande förseningar bortom vår leverantörs kontroll. som konsument har du rätt att göra påföljder gällande ordern. Om vi inte kan åtgärda leveransförseningen inom en skälig tid så har du som konsument rät att häva köpet, detta gäller även specialbeställningar.

 Allmänna servicevillkor:

  • Garanti gäller enligt fastställda garantivillkor.
  • Inlämningskvittot är en värdehandling och krävs för utlämning av färdig service. Inga undantag ges.
  • Vi kan tyvärr inte lagerföra eller ansvara för transportmaterial som ej är originalemballage.
  • För kvarglömda media i telefon ansvaras ej.
  • Vänligen respektera att vi har ett kösystem på telefonservice att dagligen ringa och stressa våra tekniker för att skynda på servicen gör bara att all vår service går långsammare.
  • Om tekniker ej kontaktat er efter 3 arbetsdagar från inlämningstillfället, vänligen ring till vår butik snarast.

Garantin omfattar inte följande:

  •  Tapp, fuktskador eller annan yttre påverkan.
  •  Reparationer av produkter som installerats felaktigt.
  •  Reparation av produkt som saknar serienummer eller inköpshandling.

Återbetalning / Kreditering:

  • En återbetalning/kreditering sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur.
  • LagaiPhone.se ersätter endast frakt på godkänd reklamation, dock endast de billigaste försäkrade fraktalternativet Posten erbjuder, mot uppvisande av kvitto. Ej godkända Reklamationer sparas i vårt lager i 1 mån för eventuell retur till kund efter kunds önskemål.Vid direktbetalning och kontokortsbetalning så återbetalas beloppet alltid till kontot som användes vid köpet. Man behöver ange clearing och kontonummer vid återbetalning på ordrar som är betalda med faktura, förskott eller postförskott.

Beställningar i andras namn:

  • Det är inte tillåtet att beställa varor i någon annans namn eller adress utan dennes vetskap och godkännande. Falskbeställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP vid varje beställning, som bifogas vår polisanmälan.

Ångerrätt och returnerade varor:

  • För privatkunder tillämpar JaPhone AB distansavtalslagen samt konsumentköpslagen. D.v.s. för fysiska produkter (ej tjänster) gäller för dig som konsument har rätt utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. beställningar via webbplatsen eller postorder har kunden 14 dagars returrätt, vid köp inom Sverige. För att åberopa returrätten skall produkten vara oanvänd och oskadad samt att förpackningen ska vara komplett och oskadad. Vid retur skall varan returneras till JaPhone AB i originalförpackning och ursprungligt skick samt en kopia med din orderbekräftelse. Returer bör lämpligen vara väl förpackade i ordentligt ytteremballage. Enligt distansavtalslagen måste e-handlare erbjuda 14 dagars ångerrätt. Vi är så säkra på att våra produkter håller god kvalitet att vi har valt att erbjuda 30 dagars ångerrätt! Observera att du måste skicka tillbaka produkten till oss inom 14 dagar efter du aviserat att du ämnar returnera en del av, eller hela din beställning. Eventuella transportskador till följd av bristfällig förpackning debiteras dig som kund. Värdeminskning av produkter gäller när produkten eller paketet är skadat, finns repor på eller repor. Skadade Varor som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad utan undantag. Vid alla returer krävs att kunden sparar sitt kollinr för eventuell spårning.
  • Ångerrätten gäller inte på mjukvarufel eller tjänster. Mjukvarufel orsakade av kunden eller fel orsakade genom justering av systeminställningar, installation av mjukvara, drivrutiner och ytterligare hårdvaror eller liknande skall inte berättiga en kunds anspråk. LagaiPhone.se tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att JaPhone AB mottagit meddelandet om ångrat köp. Varan måste dock ha kommit åter till JaPhone AB eller till dess att kunden lämnat bevis på att varan har återsänts innan återbetalning kan ske. För företagskunder gäller ej 30 dagars ångerätt.
  • Vill du som konsument utöva ångerrätt som ej gäller mjukvarufel eller tjänster, då måste du kontakta oss genom att skicka e-post till [email protected] eller följ stegen i vår returhantering. Om du ångrar dig efter att du handlat och det inte är något fel på produkten får du själv betala returfrakten. Returer och byten kan även ske i vår butik. 
  • Alla returer skickas till: 
    JaPhone AB
    Box 8827
    402 71, Göteborg

  • Vid retur kan ett standardformulär gällande ångerätten användas, men detta är inget krav. Formuläret finns på Konsumentverkets webbplats här.

Garanti:

  • Vi lämnar 100 dagar garanti på våra produkter. Vissa märken/tillverkare erbjuder längre garantitid än så. Gäller tillverkarens egen garanti längre än 100 dagar står det nämnt i produkttexten för respektive produkt. Garanti gäller ej vid oaktsamhet eller otillbörlig användning av produkten.

Reklamation:

  • Vi följer konsumentköplagen (ARN) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från inköpsdatum.
    Reklamationsrätten fungerar så här: Inom de 100 dagar ligger det på oss (LagaiPhone.SE) som säljare att bevisa att du som köpare orsakat felet, därefter skall du som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel. Reklamation skall alltid ske i skälig tid.
  • För återbetalningar vid reklamation gäller att företaget företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamationen ska eventuella fraktkostnader återbetals inom 14 dagar från den dagen vi har mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål. Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaderna samt andra kostnader som kan uppkommit i samband med reklamationen, t.ex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. (dock inte för REK-kostnad).
  • Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist
  • För att reklamera en vara, följ stegen i vår returhantering .
  • OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta kundtjänst för att få reklamationen godkänd, ibland kan det räcka med att vi skickar reservdelar.
  • Vid alla returer krävs att kunden sparar sitt kollinr och kvitto för eventuell spårning.
  • Vid retur skall varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada.

Skador på paket

  • Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. [email protected]

Postens Allmänna Villkor, PAV: klicka här

  • Gör din reklamation direkt här på webbplatsen

Garanti gäller ej transportskador:

  • Vid transport till oss av speditionsföretag, från vilka speditionsföretaget godkänt emballaget. Vänligen kontakta speditionsföretaget.
  • För övrig transport till oss, då bristfälligt emballage har använts.
  • För övrig transport till oss, om transporten har skett oaktsamt.

Fel order:

  • Har du fått fel varor, saknas det något, eller är varan som du har fått trasig vid leverans? Kontakta då oss omedelbart så att vi kan rätta till det.

Tvist

  • Vid eventuell tvist följer LagaiPhone.se ARN:s rekommendationer. Via denna länk http://ec.europa.eu/consumers/odr kan du läsa mer om de regler som EU har tagit fram för konsumenttvister och om tvistlösning online (ODR).
  • SSL-Certifikat

  • Vi innehar SSL-Certifikat