LagaiPhone.se Allmänna Köpvillkor för Konsumenter (E-handel)

Dessa villkor (Köpvillkor) gäller för samtliga köpavtal som du som konsument sluter med JaPhone AB (LagaiPhone.se), organisationsnummer 556965‑6894, registreringsnummer för mervärdesskatt SE556965689401, telefonnummer 0722- 880 990, e-postadress [email protected], Södra vägen 65, 41254, Göteborg, Västra Götalands Län. när du handlar på JaPhone AB webbplats www.lagaiphone.se Bestämmelserna i ex. konsumentköplagen (1990:932), lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt personuppgiftslagen (1998:204) tillämpas på samtliga köp konsumenter gör via Webbplatsen.

  • Garantin gäller 100 dagar från det datum som står på fakturan.
  • Alla reservdelar och tillbehör från LagaiPhone.se har EU-standarder.
  • Garantin gäller inte om glaset går sönder igen.
  • Garantin gäller inte på krossad (skärm / glas).
  • Garantin gäller endast fel på hårdvaruprodukter köpt av oss.
  • Vid garantin service står kunden för returfrakten.
  • Vi ansvarar ej för kundens lagrade data.
  • OBS! Vid reparationer på vattentäta modeller kan vi ej lämna någon garanti att de är vattentäta efter reparationen.
  • Garantin gäller ej mjukvara.
  • Garantin gäller ej för skada som uppkommit på grund av felaktigt handhavande och / eller dålig skötsel av produkten.
  • Vid eventuellt misstänkt hårdvarufel på produkten, vänligen kontakta oss, innan Ni avser lämna in produkten.
  • Vid eventuellt misstänkt hårdvarufel på produkter, vilka har direktgaranti eller direktservice till slutanvändaren av tillverkaren, vänligen kontakta tillverkaren. Vi tar ej emot dessa produkter för service, utan administrativa kostnader.
  • Garanti gäller ej om kunden monterat in produkter, vilka skadat hårdvaruprodukterna sålda av oss.
  • Garanti av kompatibilitet gäller ej för produkter köpta av oss, som visar sig vara inkompatibla med produkter ej köpta av oss. som visar sig vara inkompatibla med produkter köpta av oss, för vilka vi ej testat kompatibiliteten med varandra.
  • Garanti för vattenskadad är bara 48 timmar.
  • Varan ska hämtas inom 30 dagar, efter 30 dagar behålls inget hos oss.
  • Felsökning är gratis för hårdvaruproblem . Men för mjukvaruproblem kommer vi att reparera den utan att kontakta kunden om kostnaden för reparation är under 800 kr.
  • Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-Secureteknik och krypteringen är 128 bitar (SSL certifikat) på payson.se hemsida.

Ingående av köpavtal:

  • Genom att slutföra beställningen accepterar du dessa Köpvillkor. Köpavtal är ingått då LagaiPhone.se har bekräftat din beställning genom att skicka dig en orderbekräftelse. Sådan bekräftelse görs via e-post till den adress du angett i samband med beställningen. Observera att du måste vara 18 år eller, om du inte har fyllt 18 år, ha fått målsmans godkännande för att ingå avtal med LagaiPhone.se. Du intygar genom att acceptera dessa Köpvillkor att du är över 18 eller har målsmans godkännande. Avtalet kan endast ingås på svenska.

Priser och avgifter:

  • Samtliga priser som anges på Webbplatsen är i kronor och inklusive mervärdesskatt (moms). Då priserna som anges är för själva varan kan ytterligare avgifter tillkomma beroende på vilket betalningssätt och fraktsätt du väljer. Den totala kostnaden för din beställning beräknas automatiskt baserat på dina val och presenteras innan du slutför din beställning.

Köp:

  • Vid beställning träffas avtal när LagaiPhone.se bekräftat beställningen genom en emailad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen sker med automatik av LagaiPhone.se databas.
    Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta oss.
    Vid eventuella felaktigheter i t ex leveranstid, pris etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
    Vid leveranser utomlands tillämpas Svensk konsumentlag.

Leveranstid:

  • Leveranstiden är normalt cirka 1-3 arbetsdagar* från det att din beställning görs. Ordrar som inkommer måndag till fredag före kl 13:00 skickas samma dag. Beställningar mottagna på lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag.
  • Leverans kan endast ske till din bokföringsadress.

       *Produkter / komponenter som finns i lager.

Leveransförsening:

  • Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, t ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Frakt:

  • Fri frakt över 299 kr oavsett hur mycket du beställer. Order som överstiger 300 kr erbjuder vi fri frakt på, till ombud och inom Sverige. Vi skickar paket med postnord.se (rekommenderad) och du hämtar ditt paket hos närmsta postnord ombud.
  • Frakt utanför Sverige 99 kr.

Allmänna servicevillkor:

  • Garanti gäller enligt fastställda garantivillkor.
  • Inlämningskvittot är en värdehandling och krävs för utlämning av färdig service. Inga undantag ges.
  • Vi kan tyvärr inte lagerföra eller ansvara för transportmaterial som ej är originalemballage.
  • För kvarglömda media i telefon ansvaras ej.
  • Vänligen respektera att vi har ett kösystem på telefonservice att dagligen ringa och stressa våra tekniker för att skynda på servicen gör bara att all vår service går långsammare.
  • Om tekniker ej kontaktat er efter 3 arbetsdagar från inlämningstillfället, vänligen ring till vår butik snarast.

Garantin omfattar inte följande:

  •  Tapp, fuktskador eller annan yttre påverkan.
  •  Reparationer av produkter som installerats felaktigt.
  •  Reparation av produkt som saknar serienummer eller inköpshandling.

Återbetalning / Kreditering:

  • En återbetalning/kreditering sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur.
  • LagaiPhone.se ersätter endast frakt på godkänd reklamation, dock endast de billigaste försäkrade fraktalternativet Posten erbjuder, mot uppvisande av kvitto. Ej godkända Reklamationer sparas i vårt lager i 1 mån för eventuell retur till kund efter kunds önskemål.Vid direktbetalning och kontokortsbetalning så återbetalas beloppet alltid till kontot som användes vid köpet. Man behöver ange clearing och kontonummer vid återbetalning på ordrar som är betalda med faktura, förskott eller postförskott.

Beställningar i andras namn:

  • Det är inte tillåtet att beställa varor i någon annans namn eller adress utan dennes vetskap och godkännande. Falskbeställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP vid varje beställning, som bifogas vår polisanmälan.

Avbeställning:

  • Så länge er order har status Mottagen eller Under behandling går det bra att avbeställa genom att skicka ett mail till [email protected]. Är beställningen redan skickad kan ni utnyttja er ångerrätt. Läs mer om den nedan.

Öppet köp / Ångerrätt:

  • Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela oss detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med en kopia på orderbekräftelsen. Konsumentverkets ångerblankett hittar du här om du önskar använda den vilket ej är ett kav.
  • Enligt distanshandelslagen måste e-handlare erbjuda 14 dagars ångerrätt. Vi är så säkra på att våra produkter håller god kvalitet att vi har valt att erbjuda 30 dagars ångerrätt! Observera att du måste skicka tillbaka produkten till oss inom 14 dagar efter du aviserat att du ämnar returnera en del av, eller hela din beställning.
  • Om du mot förmodan skulle vilja utnyttja ångerrätten, följ stegen i vår returhantering.
  • Vid öppet köp ersätter vi inga fraktkostnader till oss. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger hos dig som kund.
  • Vid reklamationer/garantiärenden ersätter vi brevkostnader (alltså inte företagspaket eller postpaket).
  • Vi återbetalar ordersumman inom 30 dagar.
  • Vi godkänner endast full återbetalning om originalförpackningen returneras tillsammans med produkten och är intakt. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag ske, på mellan 30-100% av produktens värde.
  • Ångerköp gäller inte på mjukvarufel . Mjukvarufel orsakade av kunden eller fel orsakade genom justering av systeminställningar, installation av mjukvara, drivrutiner och ytterligare hårdvaror eller liknande skall inte berättiga en kunds anspråk. LagaiPhone.se tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen.
  • Ångerrätt 30 dagar gäller ej företag. Kontakta [email protected] om du vill utnyttja din ångerrätt.
  • Varor som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad utan undantag. Vid alla returer krävs att kunden sparar sitt kollinr för eventuell spårning.
  • Vid leverans till Finland tillämpas Svensk konsumentlag.

Garanti:

  • Vi lämnar 100 dagar garanti på våra produkter. Vissa märken/tillverkare erbjuder längre garantitid än så. Gäller tillverkarens egen garanti längre än 100 dagar står det nämnt i produkttexten för respektive produkt. Garanti gäller ej vid oaktsamhet eller otillbörlig användning av produkten.

Reklamation:

  • Vi följer konsumentköplagen (ARN) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från inköpsdatum. Reklamationsrätten fungerar så här: Inom de 100 dagar ligger det på oss (LagaiPhone.SE) som säljare att bevisa att du som köpare orsakat felet, därefter skall du som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel. Reklamation skall alltid ske i skälig tid.
  • Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaderna (dock inte för REK-kostnad).
  • Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist
  • För att reklamera en vara, följ stegen i vår returhantering .
  • OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta kundtjänst för att få reklamationen godkänd, ibland kan det räcka med att vi skickar reservdelar.
  • Vid alla returer krävs att kunden sparar sitt kollinr och kvitto för eventuell spårning.
  • Vid retur skall varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada.

Skador på paket och ej uthämtade paket:

  • Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. [email protected]
  • Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (Paket cirka 1 månad, brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 99,00 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Postens Allmänna Villkor, PAV: klicka här

  • Gör din reklamation direkt här på webbplatsen

Garanti gäller ej transportskador:

  • Vid transport till oss av speditionsföretag, från vilka speditionsföretaget godkänt emballaget. Vänligen kontakta speditionsföretaget.
  • För övrig transport till oss, då bristfälligt emballage har använts.
  • För övrig transport till oss, om transporten har skett oaktsamt.

Fel order:

  • Har du fått fel varor, saknas det något, eller är varan som du har fått trasig vid leverans? Kontakta då oss omedelbart så att vi kan rätta till det.