Vanliga frågor

Här finner du svaren på de vanligaste frågorna kring iPhone lagning och de lagningar vi utför.

”Hur får jag min enhet lagad?”

Svar: LagaiPhone.se erbjuder många sätt att få support och service för din enhet.  Välj det som passar bäst för dig. Våra serviceartiklar kan ge dig ett bättre svar på din fråga. Eller så kan vi hjälpa dig med att reparera trasiga skärmar, byta ut batterier och lösa andra problem.

”Kan jag få en mobil-låneenhet?”

När du lämnar för garanti du kan använda en låneenhet medan din enhet repareras, När du hämtar din mobil lämnar du tillbaka låneenheten till oss i samma skick som den hade när du lånade den.

”Lämnar ni någon garanti på utfört arbete?”
Svar: Ja. Vi har 100 dagars garanti på utförd reparation.

”Vart ska jag skicka min iPhone / iPad / iPod / enhet?”
Svar: Skicka till följande adress, märk paketet med returadress. Skicka alltid som rekommenderat brev.
JaPhone AB (LagaiPhone.se) Box 8827
402 71 Göteborg

”Har ni någon besöksadress?”
Svar: Ja, vi håller till på följande adress:
JaPhone AB (LagaiPhone.se) Södra Vägen 65 
412 54 Göteborg

”Hur ska jag packa min iPhone / iPad / iPod / Smartphone / etc när jag skickar den för lagning?”
Svar: Här har vi en sida med anvisningar och tips på hur du kan packa din enhet.

”Hur lång tid tar det innan min iPhone / iPad / iPod / Smartphone / Tablet / Surfplatta kommer tillbaka?”
Svar: LagaiPhone.se levererar inom 1-3 vardagar* (på lagerförda produkter) i Sverige. Skickar du på en måndag så kommer vi att få och reparera din iPhone / iPad / Smartphone / etc på tisdag och du har den åter på onsdag.

* Fuktskadade enheter tar alltid minst en dag extra att behandla och dessutom kan en del mer avancerade fel ta någon dag extra att felsöka men 80% av alla iPhones / iPads och Smartphones skickas tillbaka samma dag.

”Vad gör vi för att se till att din information är säker?”

Vi har vidtagit rimliga fysiska och tekniska åtgärder för att skydda den information vi samlar in i samband med tjänsterna. Observera dock att trots att vi vidtar rimliga åtgärder för att skydda din information är ingen webbsida, internetöverföring, datorsystem eller trådlös anslutning helt säker.

”Kommer informationen i min iPhone att bevaras?”
Nej. Under serviceprocessen raderas alla data på din mobil. Innan service utförs är det viktigt att säkerhetskopiera alla data med iCloud eller iTunes. LagaiPhone.se ansvarar inte för informationsförlust vid service av iPhone-enheten och tillhandahåller ingen dataöverföringstjänst. Efter att servicen utförts kanske din iPhone har en nyare version av operativsystemet (iOS). I så fall måste du återskapa dina data med samma metod som du använder för säkerhetskopiering (iCloud eller iTunes). Därför kan du även behöva uppdatera App Store-apparna så att de är kompatibla med den nya versionen av iOS. Om du får problem med en app som du köpt från App Store kan du undersöka om det finns en uppdatering tillgänglig eller kontakta appens återförsäljare direkt.

”Reparation av min enhet?”
Svar: Du lägger en beställning på den tjänsten. Sen packar du enheten väl och skickar in den till oss som ‘Rekommenderat’ så att enheten är försäkrad och spårbar.

”Kan jag avbeställa mitt köp?”
Svar: Ja, du kan alltid avbeställa din order eller returnera den inom 30 dagar enligt konsumentlagens bestämmelser.

”Jag får en trasig produkt på returfrakt?”
Svar: kontakta oss via [email protected] och beskriver ditt ärende.

”Mitt lösenord fungerar inte?”
Svar: Om du inte får din kod att fungera och du har dubbelkollat att allt stämmer, både kod och att det är rätt produkt som ligger i varukorgen så kontaktar du oss via [email protected] och vi kollar vad som skett.

Kötid?”
Svar: Det kan vara kötid på reparationer på mellan 1-3 timmar, de flesta enheterna är helt reparerade och klara inom 1 – 3 arbetstimmar. För att kontrollera nuvarande kötid kontakta oss. Du kan också komma överens om en specifik tidpunkt för upphämtning när du lämnar in. Övriga reparationer meddelas reparationstid vid inlämning.

”Har jag beställt fel?”
Svar: Om du har beställt fel produkt så returnerar du den till oss tillsammans med ditt ordernummer, vilken produkt det gäller och vilken du vill ha istället.

”Står ni för frakten vid ångerköp?”
Svar: Vid ångerköp står kunden för returfrakten.

”Ytterligare information?”
Svar: Om du har några frågor kan du kontakta oss på:

JaPhone AB
Södra vägen 65, 41254, Göteborg, Sverige
Organisationsnummer: 556965‑6894
E-post: [email protected]
Telefon: +46 (0)722 880 990