Vanliga frågor

Här finner du svaren på de vanligaste frågorna kring iPhone lagning och de lagningar vi utför.

JaPhone AB är ett alternativ till Apple och dess underleverantörer. Vi är en expresservice som använder sig av högsta möjliga kvalitet och som är kvalitetskontrollerade. Därför är vi inte Apple-auktoriserade.
Enligt konsumentköpslagen ska inte garantin påverkas, men Apple brukar tyvärr inte se det på samma sett. Oftast är din telefon ändå över ett år, och med en sprucken skärm så täcks inte garantin (även om det skulle vara något annat fel). Då Apple anser att det är handhavandefel när man tappar telefonen.
Kort svar, den bryts men du har mest troligt inte någon garanti innan reparationen heller.
LagaiPhone.se erbjuder många sätt att få support och service för din enhet.  Välj det som passar bäst för dig. Våra serviceartiklar kan ge dig ett bättre svar på din fråga. Eller så kan vi hjälpa dig med att reparera trasiga skärmar, byta ut batterier och lösa andra problem.
Jag har redan skickat ett mail till dig! men inget svar än! Ska jag skicka ett nytt e-postmeddelande igen? Nej, vi får många mejl varje dag. Vi kan inte svara på alla mail samma dag. Vi försöker svara på frågor som kommer in via e-post inom 1-5 arbetsdagar. Vi svarar så småningom på alla mejl en efter en. Vi ber dig alltid att vara tålmodig och vänta.
När du lämnar för garanti kan du använda en låneenhet medan din enhet repareras, När du hämtar din mobil lämnar du tillbaka låneenheten till oss i samma skick som den hade när du lånade den.
Du är välkommen att besöka vär butik för ett kostnadsförslag. En certifierad en ingenjör kommer att undersöka din enhet och skicka en uppskattad arbetskostnad via mail. Kostnadsförslag kan användas i kontakt med ditt försäkringsbolag. Priset för denna tjänst är 199 kr.
Tänk på att ha ditt ordernummer och legitimation med dig vid uthämtning. Om du vill att någon annan ska hämta ut ditt ärende, måste vi i förväg veta vem som får lov att hämta ut ditt ärende.
Följ guiden på Apples hemsida. Länken dit är: https://support.apple.com/sv-se/ht201487. Du kan också ringa Apple Support på 020 100 529 för vidare hjälp.
Följ guiden på Apples hemsida. Länken dit: https://support.apple.com/sv-se/ht203977. Du kan också ringa Apple Support på 020 100 529 för vidare hjälp.
Ja!  Vi har 100 dagars garanti på utförd reparation.
Batteriet är en förbrukningsvara och förväntas bli sämre med tiden. Eventuellt kan denna försämring i batteritid upplevas som att batteriet är undermåligt trots att det inte är det utan uppträder enligt förväntan. Ett kemiskt åldrat batteri kan också orsaka oväntade avstängningar. Har du problem kopplade till ditt batteri är du välkommen till oss för ett batteribyte.
Läs mer om hur du hittar ditt serienummer här. https://support.apple.com/sv-se/HT204073
Vi har drop-in i butik. Du är välkommen när det passar dig bäst.
Skicka till följande adress, märk paketet med returadress, Skicka alltid som rekommenderat brev.
JaPhone AB (LagaiPhone.se) Box 53056
400 14 Göteborg
LagaiPhone.se levererar inom 1-3 vardagar* (på lagerförda produkter) i Sverige. Skickar du på en måndag så kommer vi att få och reparera din iPhone / iPad / Smartphone / etc på Tisdag och du har den åter på Onsdag.

* Fuktskadade enheter tar alltid minst en dag extra att behandla och dessutom kan en del mer avancerade fel ta någon dag extra att felsöka men 80% av alla iPhones skickas tillbaka samma dag.

Vi har vidtagit rimliga fysiska och tekniska åtgärder för att skydda den information vi samlar in i samband med tjänsterna. Observera dock att trots att vi vidtar rimliga åtgärder för att skydda din information är ingen webbsida, internetöverföring, datorsystem eller trådlös anslutning helt säker.
Du lägger en beställning på den tjänsten. Sen packar du enheten väl och skickar in den till oss som ‘Rekommenderat’ så att enheten är försäkrad och spårbar.
Ja, du kan alltid avbeställa din order eller returnera den inom 30 dagar enligt konsumentlagens bestämmelser.
Kontakta oss via [email protected] och beskriv ditt ärende.
Om du inte får din kod att fungera och du har dubbelkollat att allt stämmer, både kod och att det är rätt produkt, som ligger i varukorgen så kontaktar du oss via [email protected] och vi kollar vad som skett.
Det kan vara kötid på reparationer på mellan 1-3 timmar, de flesta enheterna är helt reparerade och klara inom 1 – 3 arbetstimmar. För att kontrollera nuvarande kötid kontakta oss. Du kan också komma överens om en specifik tidpunkt för upphämtning när du lämnar in. Övriga reparationer meddelas reparationstid vid inlämning.
Om du har beställt fel produkt så returnerar du den till oss tillsammans med ditt ordernummer, vilken produkt det gäller och vilken du vill ha istället.
Vid ångerköp står kunden för returfrakten.
Din faktura skickas till mailadressen som du angav i samband med beställningen. Har du inte mottagit fakturan inom 1-2 arbetsdagar efter att du mottagit din order ber vi dig kontakta Billmate på [email protected]
eller 040-30 35 00
Kontakta oss på [email protected], eller kontaktformuläret så hjälper vi dig att göra en beställning.
Du kan klicka på “rabattkod” i kassan i samband med utcheckningen och ange din rabattkod. Rabattkodens värde reduceras av beloppet och slutsumman uppdateras per automatik.
Q:Jag har beställt en felsökning online och betalat. Senare bestämmer jag mig för att inte skicka min enhet för att felsöka. Jag vill köpa en ny enhet istället. Kan jag avboka min beställning? Får jag tillbaka 239 kr jag redan betalat?
A:Nej. Alla felsökningsbeställningar är slutgiltiga och kan inte återbetalas. Du har 1 vecka på dig att skicka enheten till oss. Ta ditt beslut innan du gör en beställning online.
Sedan iPhone XS har Apple ägnat sig åt att installera mjukvarulås på var och en av sina telefoner. Så närhelst du använder din iPhone läser enheten varje intern komponents unika serienummer för att avgöra om den komponenten officiellt tillåts vara inuti din telefon av Apple eller inte. Merinfo …
Ni kan spåra er försändelse förutsatt att vi skickat din order och den är skickad med varubrev eller mypack. Vi rekommenderar er att ladda ner appen “Mina Paket” och ange din email/mobilnummer för att spåra din order. Mindre försändelser skickas som brev och kan dessvärre inte spåras, därmed kommer ordern att levereras direkt i er brevlåda.
Om du har några frågor kan du kontakta oss på:

JaPhone AB
Engelbrektsgatan 34B, 411 37 Göteborg
E-post: [email protected]

Det stämmer för vanliga iPhone. Där erbjuder vi dig att välja mellan tre olika sorters skärmar:

– China LCD – Hela skärmen är tillverkad av icke-originaldelar, men ser ut och fungerar nästan precis som en original.

– Skärm med Original LCD – Bildskärmen (LCD:n) är helt original men plastramen runt om och glaset är ersättningsdelar.

– Apple Original, LCD har öppnats från en ny iPhone och 100% Original.

Här kan du läsa mer om skillnaderna: https://lagaiphone.se/icke-original/

Varför vi debiterar kunder “ingen fast avgift eller felsökning” och bättre att kontakta oss via e-post.

KOM I KONTAKT MED OSS!

Butiksadress

Engelbrektsgatan 34B , Avenyn, 411 37 Göteborg

Spårvagnen: 2, 3, 4, 5, 7, 10 Hållplats: Valand

Buss: 18, 19, 50, 52, 55, 753, 758, 513, 186, 601, 605, 610, Flygbussarna, Grön X Hållplats: Berzeliigatan

addr

Beställ online och skicka med PostNord

Läs kundernas omdömen om LagaiPhone.se

Underbar service !fixade dotterns Iphone trots flera fel som inte syntes.
Bernd Krumkuhler / Omdöme
Lämnda in en söndrig ThinkPad. Proffsig service, dom bytte skärm och fläkt. Fungerar utan problem.
Linda Brava / Omdöme
Snabb bärbar datorreparation och service nära Avenyn. Fixade min Asus zenbook här, tack !
ASMR / Omdöme
Super nöjd med superservice! Ringde dem fredag eftermiddag då min Samsung S21 ultra gått i marken och skärmen spräckts så nu var den helt svart. På måndag eftermiddag var den klar! Tack!
Malin / Omdöme
Fantastiskt kunniga mässikor som dessutom är snabba och billiga! 1000kr föt ett displaybyte på en Redmi note 9 128gb (original skärm) 799kr för priratskärm men personalen avrådde mig från dessa pga kvalitén ...
Pierre Hellner / Omdöme
Fantastisk ställe! Absolut bästa ägaren och service i topp, rekommenderar alla att gå hit för Benjamin vet vad han gör dessutom alltid otroligt vänlig ärlig och gör alltid sitt bästa för lösa saker. Bästa lagningsstället. Återkommande kund !/ Marcus J ☀️☀️
Marcus J / Google.se
Hej, I have been there two weeks ago to buy a battery for my iphone 6 and all the tools necesary to fix it myself. In total it cost me 160kr!
Hugo Griffaton / Google.se
Snabba, bra priser, trevliga och noggranna! Rekommenderas!!!
Linda Marie Johansson / Google.se
Snabb och smidig reparation. Bytte skärm och glaset på S8 Plus . Alltid lika trevlig och serviceinriktad personal.
Eva Backman / Google.se

Välkommen att läsa fler LagaiPhone.se omdöme eller skriva din egen recension!